Att nå sina mål

on

Jag är så otroligt stolt och glad! För 1,5 år (November 2014) sedan visste jag knappt vad Revenue Management var för något. Jag hittade utbildningen på internet och när jag läste kursbeskrivningen kände jag att det var precis vad jag behövde, jag ville lära mig mer om turism ur ett ekonomiskt perspektiv, för det var något jag saknade. Revenue Management handlar om prisoptimering, hur ett företag kan maximera sina intäkter i sin verksamhet.

Jag är utbildad turismanalytiker med fokus på destinations utveckling, tro det eller ej men nu i mars blir jag klar med min utbildningen. Håller just nu på att skriva mitt examensarbete som handlar om att koppla destinationsutveckling till revenue perspektivet. Utbildningen har också gett mig möjligheten att åka till England för att lära mig om entreprenörskap, och jag har genom denna kurs förstått att det inte är så svårt att utveckla sin affärsidé som man kanske ibland tror. Mina studier i England har gjort att jag är nu öppen för att arbeta i Sverige eller i England. För att utveckla mig ännu mer, läser jag även affärsengelska vid Stockholms universitet. Vilken härlig resa det har varit med Revenue utbildningen och jag har lärt mig så mycket!

Vid sidan av detta måste jag nämna Tjejvasan som jag gjorde på min fritid, har kört det tidigare men denna gång åkte jag på träningsläger i längdskidåkning någon helg innan loppet och det har verkligen hjälpt mig. Jag gjorde ett personbästa och jag kan inte tro det än, men det kändes som att jag flög fram i spåren. Hade perfekt vallade skidor, solen sken och jag bara flög fram i spåret. Härlig känsla!

Nu siktar jag på nya äventyr inom besöksnäringen.. och träningen! 🙂

FB_IMG_1456595670665

Leave a Reply

