En blogg som ska ge ökad kunskap om den svenska besöksnäringen

Alla påverkas av turism på något sätt, det kan vara genom att man själv brukar turista i en stad antingen i Sverige och/eller utomlands. Med min passion för näringen och genom den erfarenhet som jag har fått sedan jag började den där kursen på gymnasiet för snart 10 år sedan, ska jag försöka ge dig en inblick i branschen ur mitt perspektiv.

Jag får aldrig nog av turismbranschen, den är så spännande och den ger arbetstillfällen framförallt för ungdomar som ska in på arbetsmarknaden. För mig gav den chansen att komma in på arbetsmarknaden precis som för många andra ungdomar. Jag vill med denna blogg visa vad denna näring kan erbjuda och kanske också ibland berätta hur den påverkar samhället t.ex ur ett ekonomiskt perspektiv.

Hoppas du tycker att detta ska bli spännande och få en inblick vad denna näring gör. Den är komplex med många branscher och det jag skriver är bara en liten del av vad näringen erbjuder med mina erfarenheter och kunskaper!

Leave a Reply

